Temperatura ideala pentru birou. Femei vs. barbati

Afaceri

La birou. El porneste aerul conditionat, simtind ca ii este prea cald. Dupa zece minute Ea il roaga sa il opreasca deoarece ii este mult prea frig si nu se poate concentra.

Va suna cunoscut acest scenariu?

Desi adesea nu ne gandim la factorii care ne influenteza productivitatea la birou, ar trebui sa avem in vedere ca temperatura este unul din factorii principali. In 1960 s-a incercat stabilirea valorii optime a temperaturii de birou, printr-un studiu ce lua in calcul mai multi factori cum ar fi temperatura medie a aerului, umiditatea relativa, viteza fuluxului de aer dar si metabolismul uman.

S-a descoperit ca rata metabolica a femeilor care efectueaza munca de birou este semnificativ mai mica decat valorile pentru barbatii care desfasoara aceeasi activitate. De fapt, formula initiala supraestima rata metabolica a femeilor cu pana la 35%, ceea ce inseamna ca birourile actuale sunt in medie cu cinci grade prea reci pentru femei. Acest lucru duce la imaginea ciudata in care femeile stau infasurate vara, in timp ce colegii lor hoinaresc in pantaloni scurti. (Invisible Women: Exposing Data Bias in a World Designed for Men).

Potrivit unui alt studiu, realizat de cercetatorii de la Universitatea din Maastricht, femeile spun ca nu se simt confortabil in cladirile de birouri pentru ca este prea frig. Studiul arata ca atat barbatii cat si femeile prefera o temperatura de circa 33 de grade Celsius la suprafata pielii. Dar o femeie se simte confortabil la o temperatura de 25 de grade, pe cand un barbat doar la 22.

Acesta diferenta se explica prin faptul ca metabolismul unei femei produce mai putina caldura decat cel al unui barbat. Muschii sunt cei care produc caldura, iar femeile au de regula corpul mai mic si masa musculara mai putina.

Vara, un beneficiu al reglarii termostatului la o temperatura confortabila pentru angajate ar fi economisirea banilor. De exemplu, potrivit Departamentului de Energie al Statelor Unite ale Americii se poate economisi aproximativ 11 % la factura de energie. Acest fapt ar insemna ca fiecare grad peste 25 de grade Celsius presupune economisirea a doua procente, pe cand fiecare grad mai jos presupune un plus de sase la suta.

Biologul Universitatii din Maastricht, Boris Kigma, sustine ca pentru stabilirea temperaturii ideale in birouri trebuie sa se tina seama si de varsta angajatilor, greutatea lor dar si tipul de munca. De asemenea trebuie sa tineti cont si de nivelul de umiditate din interior, valorile optime fiind cuprinse intre 50 si 55%.

Pe timpul verii o temperatura foarte scazuta ne va afecta sistemul imunitar. De asemenea, iarna, temperaturile mult prea ridicate la birou, au acelasi efect prin trecerea brusca de la cald la rece. Atunci cand nu se mentin temperatura si umiditatea optime, pot aparea diverse probleme la nivelul aparatului respirator, alergii sau iritatii neplacute. Pentru a evita astfel de probleme, firma de curatenie Conex Clean recomanda, curatarea si dezinfectarea periodica a aparatelor de aer conditionat si a gurilor de ventilatie si aerisire.